Poniedziałek, 2024-04-29
Imieniny: Hugona, Piotra
Poniedziałek, 2024-04-29
Imieniny: Hugona, Piotra
I etap edukacyjny klasy I-III
to czas, kiedy prócz edukacji szczególnie liczy się wsparcie ze strony nauczyciela oraz akceptacja środowiska rówieśniczego. Wypracowanie nawyków systematyczności, staranności, ćwiczenie własnej wytrwałości, ale także kształtowanie postawy odwagi i pokonywania własnych trudności- to codzienność uczniów najmłodszych klas i prowadzących ich wychowawców.
Dzięki poznaniu możliwości ucznia opracowujemy Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny, który wyznacza kierunek pracy z każdym uczniem.
Liczebność klas jest zróżnicowana: przy orzeczeniu Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej diagnozującym zachowania ze spektrum autyzmu -2-4 uczniów, przy orzeczeniu o niepełnosprawności intelektualnej w stopniu umiarkowanym lub znacznym-6-8 uczniów.
Zajęcia dla najmłodszych uczniów prowadzone są z zastosowaniem metod pedagogiki zabawy, sensoplastyki, arteterapii, metody „Dobrego Startu”, elementów metody behawioralnej.
Od pierwszych dni w szkole uczniowie korzystają także z indywidualnej terapii specjalistycznej, dobranej w oparciu o zalecenia Poradni Psychologiczno Pedagogicznej oraz obserwację i diagnozę prowadzoną w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
II etap edukacyjny- klasy IV-VIII
to przejście z nauczania wczesnoszkolnego do przedmiotowego. Ten moment bywa trudny dla wielu uczniów, stąd możliwość przedłużenia okresu nauki nawet o 2 lata. Przy szczególnych problemach z nauką umiejętności szkolnych, rozwiązanie to pozwala uczniowi i nauczycielowi uzyskać więcej czasu na utrwalanie wiadomości, doskonalenie technik szkolnych takich jak czytanie, pisanie, liczenie.
Temu służą między innymi zajęcia rewalidacji indywidualnej, realizowanej z każdym uczniem. Dodatkowo niewielka liczba uczniów w klasie daje szansę efektywnej pracy na bieżących lekcjach.
Jest to także czas ważny ze względu na zacieśnianie szkolnych przyjaźni, szukanie swojego miejsca w grupie rówieśniczej i rozwijanie uzdolnień w kołach zainteresowań i organizacjach, działających w szkole. Jednak najistotniejszym zadaniem tego etapu jest przygotowanie młodzieży do wyboru przyszłego zawodu.